Het roze brilletje van de virtual reality

Zo viel te lezen in het FD van 5 januari. VR is booming business en het is volkomen helder dat er een nieuwe werkelijkheid aan komt. Lekker om eens even weg te kunnen duiken in een wereld die je gewoon ‘uit’ kan zetten wanneer je er even geen zin meer in hebt. Ik ben ook heel benieuwd wat VR gaat doen om nieuwe leiders een virtuele onboarding ervaring te geven. Ook lijkt het mij wel een hele mooie aanvulling om de innovatie agenda een extra impuls te geven. Zet de meest starre denkers een virtuele bril op en ook hij kan in de toekomst kijken! Als u het mij vraagt wordt dat een van de grote thema’s van 2016: nieuwe dingen doen in andere markten. Bij mijn cliënten zie ik het overal gebeuren. Het is nog steeds een tijd van ´slimmer´ werken, kosten omlaag en kwaliteit omhoog. Nu de ergste klappen voorbij lijken te zijn, blijkt ook dat groei om nieuwe recepten vraagt. Duurzaam samenwerken met klanten, toeleveranciers en distributeurs om maar eens wat te noemen. Visie ontwikkeling, een strategie implementeren die gedeeld wordt en waarin de kracht van uw topteam tot uitdrukking komt. Ik help uw team er graag bij om die stap te maken. Tastbare teamontwikkeling richting de nieuwe realiteit. Een heel zinvol 2016 toegewenst!